11/8/17

BALNEARI DE LANJARON ( GRANADA )













































































Com cada any em estat dotze dies, de balneari, aquest any em anat una mica més lluny, a mi em feia molta gracia anar-hi dons m’havien parlat molt be d’ell, la veritat per mi no ha sigut dels millors però no esta malament, però considero que no val la pena fer tants kilòmetres, per aquí a prop també en tenim de molt macos, no penseu que no el recomano per veure’l una vegada està be, però no hi penso torna, prefereixo veure altres balnearis que no conec.
Os explico una mica, tot el que em vist i el que ens ha passat, el primer dia quan anàvem cap allà, vàrem tenir una petita aventura, dons quan sortíem de dinar ens va parar la policia del poble om vam dinar i ens va dir que anàvem sense matricula posterior, el cas es que creiem que ens la van robar no sabem si va ser on vam parar a esmorcar o mentre dinàvem, dons la policia ens va dir que anéssim a fer una denuncia per lo que pogués passar, dons ja ens tens fen la denuncia i fer una matricula nova, per sort tot va acabar be, dons si ens parava la policia de tràfic de la autopista no ens hagués deixat circular al menys això es el que ens va dir la policia.
Una vegada instal-lats en el balneari i de tenir la visita em la doctora, i organitzar les coses, sapiguem els horaris del banys, ja es va fer la hora de sopar. Per el mati cada dia teníem els banys i quasi be ja teníem el mati ocupat, i per les tardes ens dedicaven a fer una mica de turisme, com per exemple anar fins a Salobreña, fent una visita turística, buscant per arribar a dalt del Castell, però no hi va haver manera de arribar-hi, al final vàrem trobar un mirador des de on es veia tota el poble i part de la platges, un poble molt bonic. També em estat per la part de les Alpujarras visitant dos pobles que estan pràcticament un al costat de l’altre, Capileria i Campaneira on destacant primer de tot totes les cases blanques i després la xemeneies que estan construïdes de un altre forma, son molt curioses de veure, un altre dia per variar i no anar sempre per la part de la muntanya ens vam arribar fins a Motril que ja te mes forma de Ciutat veient una mica el Centre, vam pogué veure la catedral que per desgracia estaven esperant un enterro  i estava oberta si no, no l’haguéssim pas vist encara vam estar de sort, un altre dia també vàrem pujar fins a Sierra Nevada, dons quasi era com una visita obligada, a veure La Virgen de las Nieves que abans es podia pujar em cotxe fins els peus de la Verge, ara ja no, la tens que veure un tros de lluny o pujar a peu fins a dalt de tot, la meva parella si que hi va anar a peu però jo verdaderament no em vaig atreví, vaig veure massa pujada i les meves cames ja no responen com abans, segons com estic molt limitada en segons quines coses, tinc els genolls bastant cascats, però des de lluny ja em vaig fer l’idea, també ens van parlar del poble de Velez de Benoudalla, com que van anar a Informació Turística, allà ens van guiar una mica de les coses que podíem visitar d’interès, la veritat aquest poble ens va agradar bastant, nomes que i vam tenir que tornar tres dies, el primer dia que era Diumenge  les coses que volíem anar a veure estava tancat per la tarda, o sigui que primer van visitar el Castell  per fora no era gran cosa però des de baix feia goig, llavor hi havia un Jardí Nazaret que teníem interès a veure , el segon dia que hi vam tornar no vam veure que obrien a partir del Dimecres i això era Dimarts, però el final el que la sigue la consigue, i el vam pogué veure, es molt bonic com també teníem interès de veure els safareixos, be això mes jo que ningú, som molt curiosos perquè si no t`ho diuen que estan allà quasi no es veuen els teníem a davant i no els sabíem veure, fins que uns del poble es ho varen dir, tota una historia va ser aquesta visita, però el final ho vam veure tot, també vàrem passar per Torbizcon que es un poble que totes les cases també son blanques però tenies que pujar a peu fins dalt de tot, i tots el carres eren molt empinats, jo tampoc em vaig veure em cort  de pujar-hi, o sigui que el que vaig veure va ser tot el que podia veure des de la plaça de l’Ajuntament, a mes feia molta calor, i seguint una mica la ruta mes avall ens van trobar a Orgiba, es un poble que esta bastant relacionat em Don Quijote, molt interessant. També ens van comentar Nigüelas on tenen una falla natural, que es simplement una muntanya que te una forma diferent.

I ja per l’últim dia vàrem deixa Portugos on ja una Font que l’anomenen la Font de l’aigua agria i la veritat que si que la te, el poble no te res de important, i ja tornant cap el balneari ens van comentar que hi havia un poble anomenat Cañar que pots pujar fins dalt de tot em el cotxe, des de on ja un mirador que veus totes les Alpujarras , una vista molt bonica, però també el poble em si tampoc no te res, en fi resumin una mica particularment jo que no coneixia les Alpujarras ja les he vist em va agradar molt tot, però crec que no i tornaria, ja em dono per satisfeta em tot el que he vist.