7/5/11

HORTA DE SAN JOAN ( TERRA ALTA-BAIX EBRE )












Per Setmana Santa em estat a una casa rural de Horta de San Joan, amb un altre parella i em visitat molts racons bonics de aquesta terra, començant per veure Lo Parot una olivera de dos mil anys d'història que és inmens, o pujant fins el Mont Caro, llàstima que no feia molt bon dia i no es veia una bona vista, més aviat i feia fred, m'imagino que molts ja coneixeu, i si no os aconsello que i aneu perquè el camí es impressionant i bonic és pot pujar fins dalt amb cotxe.
Aquesta terra és molt rica amb aigua, per tota arreu que passes és fan com piscines naturals, com per exemple El Toll de Vidre, els Rius dels Estrets o L'espai lliure de Les olles, en el Riu dels Estrets al costat hi ha un camí que pots anar caminant que no te'l acabes mai, nosaltres no el van fer tot perquè hi han molts quilòmetres però per els que son excursionistes o els hi agrada fer alpinisme és un lloc ideal.
Pinell de brai hi ha una catedral del vi, ha on et fan una visita guiada per conèixer tota l'història de quan la guerra civil la van volgué destruir però encara la conserven,és interessant de saber-la.
Em va impressionar molt Corbera D'Ebre tot un poble destruït per la guerra, no em puc imaginar quants joves i devien perdre la vida, la majoria tenien disset anys per aixó l'anomenen La Quinta del Biberó,o la Serra de Bàndols (Batalla de L'Ebre) quan arribes a dalt de la Serra hi ha un monument dedicat a tots els que van perdre la vida, el van inaugurar el any 1989, o sigui desprès de cinquanta anys més o menys, perquè aixó va passar el any 1938.
També aquesta terra és molt rica en arbres fruites com taronges, ametlles,oliveres i vinyes, no m'extranya que sorti bon vi i oli, en fi que si no hi he anat os aconsello que quan tingueu ocasió os hi acosteu perquè val la pena pessari uns quans dies.